دستگا پوز سیار
تجهیزات فروشگاهی بارکدخوان یا رمزینهخوان ، وسیلهای الکترونیکی است که با استفاده از آن ، بارکدهای چاپ شده را مانند پویشگر میخوانند . این دستگاه متشکل از منبعی نوری ، لنز و حسگر ترجمهٔ نوری است.
تقریباً همهٔ بارکدخوانها ، حاوی یک مدار رمزگشای تحلیل تصویردادهٔ بارکدها هستند .
بارکدخوان برای مصارف اقتصادی طراحی و برای پردازش کد های خطی کالاهای دفاتر و یا فروشگاه مورد استفاده قرار میگیرد می توان به قیمت مناسب و کارایی مناسب آن اشاره نمود. بارکد – به زبان ساده می توان گفت : مجموعه ای از میله ها یا خطوط سیاه رنگی که معمولاً بر روی زمینه ای سفید چاپ می شود و به وسیله آن از کالای خریداری شده شناسایی لازم به عمل می آید و قیمت آن مشخص می شود و اگر به دنبال تعریف دقیق تری هستید ، باید گفت :
تجهیزات فروشگاهی بارکد عبارت است از انتقال داده ها از طریق امواج نوری . آنها مجموعه ای از خطوط میله ای موازی با عرضهای گوناگون (پهن و نازک)هستندکه اندازه هر خط معنا و مفهوم خاصی برای دستگاه بارکدخوان دارد.
در حقیقت دستگاه بارکدخوان ماشینی است که اطلاعات را به شکل بصری بر روی صفحه نمایش می دهد
● فواید بارکد کردن تجهیزات فروشگاهی ۱) مصون بودن از خطاپذیری به علت کاهش دخالت نیروی انسانی و وارد نشدن دستی اطلاعات. ۲) دسته بندی دقیق اطلاعات. ۳) سرعت بالا به همراه صحت ۱۰۰درصد.
۴) دسترسی آسان به اطلاعات واقعی و حقیقی (در جریان روند مدیریت) البته اگر : با دقت تمام کالاها در فروشگاهها بارکدگذاری شوند تا مراجعه کنندگان دچار دردسرهایی که ما با آن خوب آشنایی داریم، نشوند.
بارکد تقریبا در تمام بخشهای زندگی ما وجود دارد , در سوپر مارکتها , بیمارستانها زندانها و حتی در خانه خودمان ! بارکد تقریبا به عنوان بخشی از زندگی روزمره ما مورد قبول همه قرار گرفته اما واقعا بارکد چیست و چه چیزی را نمایش میدهد ؟
مطمئن باشید فقط شما نیستید که دوست دارید سر از راز این خطوط و فضاهای میان آنها دربیاورید خطوطی که هر روز حد اقل بر روی برچسبهای مواد غذائی یا نامه های پستی خود می بینید . همه آنها به نظر یکسان می آیند اما اینچنین نیست
زیرا هر صنعتی روش کدگذاری مخصوص به خود را دارد و از آن به عنوان استاندارد استفاده میکند که در بخشهای بعدی این روشها را توضیح خواهیم داد . اگر در فکر بکارگیری تکنولوژی بارکد در شغل خود هستید موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید تا این تکنولوژی بر تمام مشکلات شما غلبه کرده و کار شما را سهولت ببخشد .
به تمام سوالاتی که در ذهن شما نقش بسته به درستی پاسخ دهید تا بتوانید برنامه خود را اجرا کنید .
تجهیزات فروشگاهی بارکدها چگونه خوانده میشوند: تجهیزات فروشگاهی بارکدها با کشیده شدن تابش کوچکی از نور روی کد چاپ شده قابل خواندن هستند . چشمان شما تنها خط قرمزی از نور را میبیند که از بارکد خوان تابیده میشود اما چه اتفاقی در تابش و بازتاب آن نور قرمز در میان این خطوط تیره و روشن می افتد ؟
تجهیزات فروشگاهی قطعه ای در بارکدخوان بازتاب نور را دریافت کرده و آنرا به سیگنالهای الکتریکی تبدیل میکند . منبع تابش لیزر شروع به خواندن فضای خالی قبل از اولین خط مشکی میکند و این کار را تا انتهای کد انجام میدهد – اگر بارکد دارای این فضای خالی معین در ابتدا و انتهای خود نباشد قابل خواندن نیست که به این فضا ها
quiet zone می گوئیم – هر چه کد ما طولانی تر باشد تعداد نوارهای ما نیز بیشتر خواهد بود و هر چه تعداد نوارهای ما بیشتر باشد باید ارتفاع نوارها نیز بیشتر شود تا کد به راحتی قابل خواندن باشد .
● آیا دستگاه بارکد خوان با کامپیوتر من سازگار است ؟ هیچ برنامه خاصی لازم نیست که اطلاعات را به کامپیوتر شما انتقال دهد . این دستگاهها به راحتی توسط اسکن کننده و رمزگشای خود اطلاعات را به سیستم شما انتقال میدهند و لازم نیست شما کار دیگری انجام دهید .
هرچند کامپیوتر شما برای خواندن کدها مشکل خاصی را نخواهد داشت اما در مواقعی ممکن است قابلیت چاپ کدها را نداشته باشد که در این صورت شما با ارتقاء سیستم خود و یا با خرید برچسبهای از قبل چاپ شده و یا حتی خرید دستگاههای چاپ بارکد به راحتی این مشکل را حل خواهید کرد و برچسبهای خود را بر روی محصولاتتان می چسبانید .
● چاپ تجهیزات فروشگاهی بارکد : با داشتن یک برنامه خوب کامپیوتری تمام پرینترهای سوزنی , حرارتی و لیزری قادر هستند تا بارکد را با کیفیتی خوب چاپ کنند اما اگر شما میخواهید که بهترین چاپ را داشته باشید از چاپگرهای مخصوص چاپ برچسب استفاده کنید که برای چاپ تعداد زیادی برچسب هم مناسب هستند .
اما اگر احتیاج به چاپ چند لیبل در زمانی خاص دارید میتوانید از چاپگرهای سوزنی نیز استفاده کنید . تقریبا اکثر صنایع – کوچک و بزرگ – از چاپگرهای حرارتی مخصوص برچسب استفاده میکنند زیرا به راحتی رولهای برچسب را چاپ کرده و مهمتر از آن چاپ سریع و با کیفیت بارکدهاست که این پرینترها را در اولویت اول قرار میدهد.
به رایانه هایی اطلاق می شود که اطلاعات دریافت و پرداخت مشتری در لحظه معامله را توسط نرم افزارهای حسابداری ثبت
می کنند.این رایانه ها با قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های ویندوز و با استفاده از نرم افزارهای متنوع کسب و کار
مانند:نرم افزار حسابداری،فروش،اطلاع رسانی،نوبت دهی و… راحتی محاسبات را برای کاربر فراهم می نماید.
کامپیوتر مخصوص عملیات فروش که برای مشتری جزئیات خرید را در یک فیش صادر می کند و از دید کارفرما، اعمال کنترل و حسابداری
مکانیزه را نیز انجام میدهد. به این دستگاه “پوز” یا (POS=Point Of Service ) گفته میشود. این پایانه ها که در اصل یک کامپیوتر
می باشند به منظور استفاده در نقطه فروش طراحی شدهاند، بگونهای که فضای کمتری را اشغال مینمایند و تجهیزات جانبی آن
مناسب کاربری صندوق دار است. در این پایانه ها از بارکد خوان به منظور شناسائی کالا استفاده میشود و داشتن کشوی پول
و نمایشگر خاص مشتری علاوه بر صفحه مانیتور و پرینتر صدور فیش از ویژگیهای عمده این نوع پایانههاست.
تاریخچه سیستمهای POS
• در سال 1878 دستگاه ثبت پول (cash register ) توسط James Ritty اختراع شد.
• در سال 1884 ، NCRدر ایالت متحده بوجود آمد.
• در سال 1970 اولین پایانه POS ایجاد شد.
• در سال 1971 اولین cash register الکترونیکی ابداع گردید.
• در سال 1979 سیستم اسکن POS ابداع شد.
• در سال 1981 اولین POS رستورانی ابداع شد.
قابلیتهای سیستمهایPOS فروشگاهی
برخی از قابلیتهای ماژول های مختلف سیستم فروشگاهی به اختصار در زیر آمده اند:
• حسابداری
• خزانه داری
• فروش
• انبار
• گزارشات مدیریتی
• مدیریت سیستم
مزایایPOS های فروشگاهی و نرم افزارهای حسابداری
• امکان اختصاص هر کالا به کد گروه خاص و تغییر آن در هر زمان
• امکان کنترل باز و بسته شدن کشوی پول و پیغام روی نمایشگر مشتری و امکان کنترل نرم افزاری صفحه کلید قابل برنامه ریزی
• امکان ارتباط با سیستم EFT/POS بانکی و دریافت یا ارسال اطلاعات فاکتور و تعریف کارتهای اعتباری سیستم بانکی کشور
• افزودن امکان کار با Barcode Reader ،Magnetic Card Reader و Smart Card Reader جهت استفاده از کارت اعتباری وکارت تخفیف
• امکان صدور فاکتور از طریق استفاده از بارکدخوان، صفحه کلید و یا انتخاب کد
• کالا از بین کالاهای معرفی شده در سیستم به همراه نمایش موجودی کالای در حال فروش.
• امکان جستجوی سریع کلیه فاکتورهای قبلی از طریق تاریخ و یا شماره فاکتور
• امکان صدور فاکتور نقدی و غیر نقدی و گزارشگیری از فاکتورهای غیرنقدی پرداخت نشده.
• امکان صدور اعلامیه قیمت برای یک و یا گروهی از کالاها.
• مبتنی بر بارکد بودن (Barcode Base )
• قابلیت تعریف کدینگ محصولات بصورت شناور متناسب با نیاز مشتری
• امکان ثبت اطلاعات و عملیات انبارگردانی
• امکان گروه بندی کالا بنابر نیاز مشتری (مشتری می تواند گروههای خود را معرفی نموده و بر اساس آن گزارشات بسیار مفید
جهت ارائه به مدیریت تهیه نماید)
• استخراج گزارش فروش کالا به تفکیک بازه های زمانی
• امکان تعویض کالا به صورت هوشمند و محاسبه اتوماتیک مابه التفاوت دریافتی یا پرداختی با توجه به تاریخ رویداد.
• امکان قرار گرفتن صندوقهای متعدد در هر مرکز فروش
• کنترل تفکیکی و متمرکز صندوقها از طریق دسترسیهای سرپرست
• امکان کنترل خروجیهای صندوق به تفکیک بانک، فرمهای تنخواه، برداشتهای مدیریت و …
• استخراج گزارشات کنترلی صندوق
• استخراج گزارش فروش واقعی روزانه (به تفکیک فروش ناخالص، تخفیف، مبلغ تعویضی و …)
• استخراج گزارش کم فروش ترین و پرفروش ترین کالاها به تفکیک پارامترهای مختلف
• کنترل ارسال و دریافت کالا به تفکیک تامین کنندگان و گیرندگان
• کنترل ارسال و دریافت امانی کالاها و مباحث حسابداری مربوطه
• استخراج گزارش تفکیکی موجودیهای کالا
• استخراج گزارش کاردکس کالاها
• صرفهجویی در هزینهها
• ردیابی جریانهای تدارکاتی و عملیاتی
• نگهداری سوابق جهت تنظیم برنامهها، تصمیمگیریها ، تامین مالی و بودجه بندی.
• نگهداری سوابق میزان فروش کالاها و خدمات
• ارائه خدمات سریع و آسان به مشتریان از طریق خروج گردش پول از نقدینگی و افزایش سرعت تراکنشها
• اشراف کامل بر نقدینگی صندوق به تفکیک اقلام مختلف
• دارای ساختار مبتنی بر PC و سیستم باز برای قابلیتهای موبایل
• انتخابهای متعدد برای صفحه نمایش ، پرینتر و صفحه کلید برای برآوردن نیازهای خاص
تفاوت pos با رایانه های شخصی چیست؟
برتری pos بر رایانه های شخصی شامل:
1-) طول عمر بیشتر
2-) اشغال فضای کمتر
3-) کارکرد مداوم و شبانه روزی
4-) مقاومت در برابر خطرات محیطی
5-) مصرف برق کمتر
6-) کاربری و نگهداری آسان
آموزش بخش اول دوره نرم افزار حسابداری هلو:
پس از نصب و راه اندازی نرم افزار حسابداری هلو ، بخش اول دوره به منظور ثبت سند افتتاحیه فعال در برنامه می باشد.
برای
ثبت سند افتتاحیه دو حالت ثبت دستی و ثبت اتوماتیک وجود دارد. که بطور پیش
فرض ثبت سند اتوماتیک فعال می باشد برای ثبت سند دستی باید از منوی
تنظیمات –بر روی گزینه تنظیمات نرم افزار کلیک کنید. در فرم تنظیمات از سمت
چپ بر روی آیتم امنیتی کلیک کنید.
مطابق تصویر در انتهای فرم ،از قسمت ثبت سند افتتاحیه ، نوع ثبت سند خود (دستی یا اتوماتیک ) را انتخاب کنید
نکته: با انتخاب گزینه ثبت سند دستی و تایید فرم تنظیمات ، جهت اعمال تغییرات باید یک بار برنامه را بسته و مجددا باز نمایید.لازم بذکر است با ثبت سند افتتاحیه بصورت دستی در طی دوره فقط امکان اصلاح مقادیر کالا، طرف حساب، چک، بانک و صندوق وجود دارد و سایر سرفصل های درج نشده در این لیست، جهت اصلاح در دسترس نمی باشند.
در ثبت اتوماتیک سند افتتاحیه ، در صورت وجود کالا در انبار ، موجودی نقدی (بانک یا صندوق)، مانده بدهکاری یا بستانکاری طرف حساب ها و یا مشتریان خود، می توانید با استفاده از منوهای مخصوص هر بخش اقدام به درج اطلاعات فوق نمایید.
امکانات اصلی موجود در اول دوزه نرم افزار حسابداری هلو:
آموزش تعریف انبار و معرفی کالا در اول دوزه
در منوی اطلاعات اول دوره – قسمت کالای اولیه انبار –گروه بندی کالا – گروه های اصلی که همان انبارهای شما هستند را معرفی و سپس برای هر انبار گروه های فرعی یا دسته های کالاهای خود را معرفی نمایید.
لازم بذکر است در برنامه هلو می توانید 100 گروه اصلی و برای هر گروه اصلی 100 گروه فرعی و برای هر گروه فرعی 999 کالا معرفی نمایید.
پس از معرفی انبارها و دسته های محصولات خود به منظور معرفی کالاها ، بر روی منوی کالا کلیک کنید.
در
این منو ابتدا از طریق کلیک بر روی آیتم کالای جدید، نام کالای خود را
وارد نمایید . در سربرگ مشخصات اصلی می توانید تعداد و میانگین قیمت خرید
را وارد کنید. میانگین قیمت خرید فقط در اول دوره فعال می باشد و در طی
دوره بصورت اتوماتیک توسط نرم افزار محاسبه می گردد.
آموزش معرفی طرف حساب در اول دوره نرم افزار حسابداری هلو:
در فرم طرف حساب ، با کلیک بر روی طرف حساب جدید نام طرف حساب خود و مانده بدهکاری یا بستانکاری یعنی همان تراز نسیه اول دوره شخص را وارد کنید.
آمورش نرم افزار حسابداری هلو :
آموزش معرفی حساب بانکی در اول دوره:
حساب های بانکی خود را نیز می توانید از طریق فرم حساب بانکی در سیستم تعریف نمایید.
آموزش معرفی صندوق/ بانک در اول دوره:
برای درج موجودی صندوق یا تنخواه گردان و حساب های بانکی خود از فرم صندوق/بانک استفاده نمایید.
آموزش دریافت و پرداخت چک:
فرم های دریافت چک و پرداخت چک به منظور ثبت چک های گرفته شده یا داده شده به مشتریان می باشند.
با
استفاده از آیتم دریافت چک میتوانید مشخصات چک های دریافتی خود را در
سیستم ثبت نمایید. برای ثبت مشخصات چک های پرداختی خود از آیتم پرداخت چک
استفاده نمایید.
پس از درج اطلاعات فوق از منوی اول دوره بر روی گزینه
انتهای عملیات اول دوره کلیک کنید. با این عمل سند افتتاحیه بصورت اتوماتیک
توسط سیستم ثبت شده و برنامه بسته میشود با بازکردن مجدد نرم افزار
حسابداری هلو وارد طی دوره خواهید شد.
خدمات کامپیوتر امروزه با توجه به شرایط سخت حریم خصوص و با توجه به این که حجم قابل توجهی از اطلاعات خصوصی افراد در لپ تاپ ها و کامپیوتر های خانگی وجود دارد یکی از دغدغه های افراد فرستادن این سیستم ها به خارج از محیط خانه یا شرکت جهت تعمیر است.
لذا ما بر آن شدیم که با تعمیر نرم افزاری و سخت افزاری در محل مشتری این دغدغه هموطنان عزیزماان را رفع کنیم.
با پیشرفتهتر شدن دنیای تکنولوژی اهمیت ویژه ایی پیدا کرده و برای همگان واضح شده است؛ زیرا بیشتر امور اداری و روزمره با کمک لپ تاپها یا کامپیوترهای رومیزی انجام میشود و بدون وجود تکنولوژیهای ارائه شده عملاً انجام امور امری غیر ممکن به نظر میرسد.
به عنوان مثال نرم افزار هایی مانند نرم افزار آفیس، نرم افزارهای حسابداری، نرم افزارهای اتوماسیون و… سبب تسهیل امور روزمره ادارات ، شرکت ها و مراکز گوناگون شدهاند. استفاده از خدمات کامپیوتر امور روزمره را آسانتر و سادهتر کرده است و فشار کاری روزانه کارکنان را کاهش داده است.
به گونهای که پرسنل شرکتها میتوانند در کمترین زمان بیشترین بهرهوری را به دست بیاورند و کلیه امور روزمره را سر و سامان بدهند! حال تصور کنید که به یکباره سیستم کامپیوتری شما از کار بیفتند!
مسلماً شما به تکنولوژی نه تنها وابسته هستید بلکه ممکن است زمان زیادی برای رفع اشکال از شما هدر رود! پیشنهاد ما این است خدمات کامپیوتر را به ما بسپارید و خود تنها به فکر تجارت و کارهای روزمره خود باشید.
با کارشناسان ما تماس بگیرید و این اطمینان به شما داده می شود در کوتاهترین زمان ممکن برای رفع اشکال مراجعه کنند و از همه مهتر برای جلوگیری از تکرار اشکالات نیز به شما مشاوره دهند
انجام خدمات در زمان دلخواه شما
انجام خدمات مورد نیاز شما حتی در ساعات غیر اداری
سرویس در محل شما
تمامی خدمات در حضور شما و جلوی چشمان شما انجام می شود. همچنین دیگر نیازی به حمل و نقل دستگاهتان ندارید.
مشاوره و پشتیبانی تلفنی
قبل از اعزام کارشناس و در صورت امکان مشکل را تلفنی با شما برطرف می کنیم این مورد میتواند به صورت ریموت و با نرم افزار انی دسک باشد .
این خدمت شامل نصب نرم افزارهای عمومی و همچنین ارتقا نرم افزارهای قبلی است. نصب نرم افزارهای عمومی و تخصصی برای استفاده در ویندوز الزامی است ولی حتما هر سیستمی نیاز به یک آنتی ویروس قوی دارد. استفاده از نسخه های کرک شده نرم افزارها احتمال آلوده شدن سیستم را افزایش می دهد.
پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان از آنتی ویروس های کرک شده استفاده نکنید چون تاین آنتی ویروس های دیتابیس ویروس ها را دریافت نمیکنند و از سیستم شما محافظت نمی کنند.
ارتقا سیستم های قدیمی با قطعات به روزتر می تواند در کارایی و بهبود عملکرد کامپیوتر موثر باشد. تعمیرات سخت افزاری شامل تعویض قطعات و جایگزینی قطعات با کیفیت است. همیاران هوم سرویز سعی دارند از قطعات اصلی و دارای گارانتی برای تعمیرات کامیپوتر استفاده کنند.
در ضمن شرکت ها و سازمان ها نیز می توانند از خدمات ماهانه این سامانه جهت سرویس دوره ای سیستم های شرکت استفاده کنند. هزینه این خدمات بسیار مقرون به صرفه است.
قسمت عمده ای قطعات الکترونیکی دستگاه ها و وسایل برقی که در کشور ما استفاده می شوند از راه واردات این قطعات الکترونیکی از خارج کشور تامین می شوند.
کامپیوترها و لپ تاپ ها با نوسان قیمت دلار سیر سعودی بسیار زیادی پیدا کرد تا جایی که عملا خرید یک کامپیوتر نو برای اکثریت توجیه اقتصادی نداشت از این رو افرادی که قصد خرید کامپیوتر رو میزی ، لپ تاپ و یا قطعات کامپیوتری را داشتند .
تصمیم به خرید اقتصادی گرفتند و سعی کردند با خرید قطعات دست دوم و کارکرده یعنی قطعاتی که تعمیری نیستند و برای مدتی کار کرده و سالم هستند اما تعمیر نشده اند و اصطلاحا دست دوم هستند نیاز خود را برطرف کنند .
ما بنا به نیاز شهروندان و شرایط اقتصادی فعلی ارائه می دهد خرید و فروش قطعات کار کرده و دست دوم می باشد . زمانی که یک شخص بنا به شرایط اقتصادی و افزایش قیمتها تصمیم به خرید اقتصادی میگیرد و در نتیجه تصمیم می گیرد که بجای خرید قطعه نو ، دست دوم و کار کرده ان قطعه را تهیه کند .
اولین فکری که به ذهنش میرسد این است که از چه مرجعی و با چه اطمینانی می تواند قطعه مورد نظر خود را تهیه کندتوجه داشته باشید که هیچ جای نگرانی نیست شرکت کهکشان کامپیوتر کلیه قطعات و کامپیوتر های رو میزی و لپ تاپ ها و بقیه تجهیزات الکترونیکی دسته دومی که می فروشد را به مدت طولانی گارانتی می کند .
پس اگر شهروندی قصد خرید کامپیوتر رو میزی ، لپ تاپ و دیگر قطعات الکترونیکی کار کرده و دست دوم را داشته باشد می تواند با خیال راحت و با ضمانت شرکت کهکشان کامپیوتر کالای خود را تهیه و از خرید اقتصادی و به صرفه خود لذت ببرد .
البته در صورتی که قصد خرید قطعه و سیستم نو هم داشته باشید می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان و متخصین کهکشان کامپیوتر بهرمند شوید .
برای مشاوره رایگان با ما در تماس باشید